Sahte Krallık - Leigh Bardugo | Kitap Yorumu


SAHTE KRALLIK




"Senin için gelirdim," dedi ve İnej'in ona attığı temkinli bakışları görünce tekrar söyledi. "Senin için gelirdim. Yürüyemeseydim bile sürünerek gelirdim. Ne kadar yaralı olursak olalım oradan birlikte savaşarak çıkardık. Bıçaklar çekili. Ateş ederek. Çünkü biz böyleyiz. Mücadeleyi asla bırakmayız."


BBu kitabın yorumunu geciktirdiğim için kendimi suçlu hissediyorum desem yeridir. 
Yazar kitabı öyle bir yerde bitirmişti ki neye uğradığımı şaşırıp direk ikinci kitaba koştum. Birinci kitabın sonu beni öyle etkilemişti ki direk o gün yorumlunu girmiştim. Çabucak ikinci kitaba geçince seriye veda etmenin
 gerçeği yüzünüze tokat gibi çarptı. Büyük umutlarla başladığım ikinci kitapta Kaz Brekkerın vurdumduymaz tavırları hafif bir ne oluyor ya dememi ve sinirimin bozulmasını tetikledi. Fakat kesinlikle bundan sonra yaşanan olaylar bunları hemen unutturdu. Özellikle Matthias ve Nina’nın daha fazla objektif altına alınması benim için ikinci kitabı bir üst seviyeye taşıdı. Birinci kitapta Kaz Brekker ve çetesinin yaşadığı olay dizisinin hafif bir şekilde ilerlemesi, karışıklıkların gözümüzün önünden birkaç sayfa sonra hemen süpürülmesi dikkatimi çekmişti. Bu kitapta olay dizisi bir yana karakterlerin ruh halleri ve iç dünyalarına daha çok yer verilmişti. Yazarın espri anlayışının yüzümde azıcık bile tebessüm uyandırması ilk kitapta beni şaşırtmıştı, aynı şeyi bu kitap içinde rahatça söyleyebilirim. Kitabın son sayfalarına doğru yavaş yavaş kalbim parçalanmaya başladı ve aralıksız 20 dakika ağlama töreniyle seriye elveda ettim. Serinin okunmaya değer kısa soluklu bir seri olduğunu düşünüyorum. Özellikle benim gibi fantastik tür hayranı olanlara tavsiyemdir.  

"Özgürlük, Güvenlik, İntikam.
"Bunlara fiyat biçemezsin."



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sis ve Öfke Sarayı - Sarah J. Maas (Dikenler ve Güller Sarayı #2) | Kitap Yorumu

Hamlet - William Shakespeare | Kitap Yorumu